Prin structura sa excepțională, lucrează direct cu suprafața metalelor aflate în frecare: intrând în adâncime de o moleculă (câțiva microni), înnobilează metalul propriu, modificând structura inițială. Astfel, se formează o suprafață foarte netedă și foarte dură, creând un mediu ideal pentru lubrifierea cu ulei.
Foarte important: NU MODIFICĂ toleranța motoarelor, NU SE DEPUNE nimic pe suprafata camasii, a pistonului, etc. de aceea este recomandat și la motoarele noi sau care sunt într-o stare foarte bună.
Excepția este METABOND ECO care poate fi folosit atât la motoare noi, cât și uzate, reducând substanțial noxele și nivelul de zgomot, iar METABOND OLD SPEZIAL destinat pentru motoare foarte uzate, contin METABOND și policeramica MKG care se depune în găurile de uzură unde este nevoie de depuneri, unde nu exista uzură (de ex. partea superioara a camasii) lucrează ca celelalte produse METABOND.
FOTO 1 - Dreapta-Sus: FĂRĂ METABOND
Roata dințată a cutiei de viteză a unei mașini de curse, după parcurgerea distanței de 1.200 km.
FOTO 2 - Dreapta-Jos : CU METABOND
Roata dințată a cutiei de viteză a unei mașini de curse, dupa parcurgerea distantei de 3.500 km.
Nu se văd urme de uzură.
În timpul funcționării, netezește suprafețele în contact (efect de calcare). Astfel, pelicula de ulei lubrefiant devine mai uniformă decât fără utilizarea METABOND-ului (se apropie de frecarea lichidă ideală).
Metabond-ul formează pe cale chimică un strat protector neted, pe suprafața metalelor supuse frecărilor. Stratul de grosime moleculară rezistă la cele mai mari solicitări . Împiedică contactul direct metal pe metal la piesele în mișcare, reducând astfel frecările.
CUM FUNCȚIONEAZĂ: